Cristina Santos


Cristina Santos is a Professor and Researcher at Lusófona University, and she has given several research workshops at CIES (ISCTE-IUL). She holds a Ph.D. in Sociology (ISCTE-IUL) with a focus in the field of consumerism, and a Master’s degree in Communication, Culture and Information Technologies (ISCTE-IUL). She has published articles (with peer review) in national and international journals and presented papers at conferences, colloquia, and national and international meetings.

Her research interests are Advertising, Communication, Sociology of Consumption and Sociology of Communication.

Main Publications

  • Santos, C. (2017). O vestuário enquanto capital simbólico: o processo identitário juvenil. Revista Eikon, S/N:1-12.
  • Santos, C. (2017). A corporeidade na contemporaneidade: algumas reflexões sobre o discurso publicitário. Revista Vista, 1:137- 163.
  • Santos, C. (2016). Beleza, magreza e juventude: a perfeição corporal feminina na publicidade e a corporeidade disruptiva da Dove. Revista Comunicación, 35: 13- 27.
  • Santos, C. (2016) A influência da publicidade no consumo juvenil de marcas de vestuário e de calçado: um estudo de caso. lnternational Journal of Marketing, Communication and New Media 4, 7:85-105.
  • Santos,C. (2016) A corporeidade feminina na publicidade: algumas reflexões sobre representações normativas. Revista Estudos em Comunicação, 23: 223- 250.